טיפים להום סטיילינג
top of page

טיפים להום סטיילינג

עיצוב פנים מהווה שלב חשוב מאוד הן בתהליך שיפוץ בית והן בתהליך בניית בית חדש. עולם עיצוב פנים מציע לא מעט אפשרויות וסגנונות שונים. אם שמעתם לא פעם את המושג הום סטיילינג בהקשר של עיצוב פנים, חשוב שתדעו כי מדובר על מונח שמשמעותו היא הלבשת הבית או עיצוב הבית, כלומר: מכלל הפעולות, התהליכים והחפצים אשר יוצרים את הסגנון הוויזואלי והאסתטי הייחודי של כל בית. ניתן לומר כי במידה רבה סטיילינג של הבית הוא לקחת את עולם עיצוב פנים צעד אחד קדימה הן מבחינה סגנונית והן מבחינה אסתטית וכן ליצור תמונה הוליסטית ואישית יותר של סביבת המגורים שאתם מחפשים.


הום סטיילינג הוא עיצוב פנים חכם ומתקדם אשר מותאם באופן אישי לכל פרויקט בכל חלל מגורים. בניגוד לאדריכלות פנים מלאה, הלבשת הבית תכלול בעיקר דגש על ההיבטים האסתטיים והמעוצבים של חלל מגורים ופחות תעסוק בהיבטים הנדסיים כגון: שבירת קירות, שינוי תשתיות ועוד.


טיפים להום סטיילינג מוצלח


טיפים להום סטיילינג

בחירת צבעים

מעצבי פנים מקצועיים יודעים כיום כי לבחירת צבעים לבית יש השפעה רבה על עיצוב הבית. בכדי ליצור חלל הרמוני ומזמין יש לשלב 3 גוונים עיקריים במינונים שונים, כאשר הצבע השקט יהווה את הרקע ויבוא לידי ביטוי ב 60 אחוזים מהחלל, הגוון השני יהיה דומיננטי וכהה יותר והוא יבוא לידי ביטוי ב30 אחוזים מהחלל כגון: צביעה של קיר אחד, וילון אחד באותו הצבע, ספה אחת באותו הצבע ועוד. הגוון השלישי יהיה כהה ביותר וישמש להדגשה ב10 אחוזים מהחלל בלבד.

בחירת שלושת הגוונים תהיה בהתאם לצבעים שאתם מתחברים אליהם, כאשר מעצבי פנים מקצועיים ידעו כיצד לכוון אתכם לבחירת הצבעים המתאימים לסגנון העיצוב שאתם חפצים בביתכם, לאווירה הנדרשת בכל חלל ועוד.


מיקום הרהיטים

בחירת מיקום מתאים לכל רהיט יכולה לשדרג לחלוטין את המראה הוויזואלי של כל חלל בביתכם. בין אם מדובר על רכישת רהיטים חדשים ובין אם מדובר על ריהוט קיים, המיקום של כל אחד מהם הוא דבר חשוב. בהום סטיילינג מעצב או מעצבת פנים יתאימו לכל חלל ריהוט תואם לו מבחינת הייעוד של החלל, מבחינת סגנון העיצוב שלו ועוד וימקמו כל רהיט במרחב בצורה שתעניק לחדר את המראה טוב, הפרופורציונלי והדקורטיבי ביותר.


גובה התמונות

חשוב מאוד למקם את התמונות בצורה הטובה ביותר על הקירות, כאשר יש להתייחס אל גובה תליית התמונות. כאשר מדובר על גובה התלייה של התמונות חשוב לדעת כי מרכז התמונה צריך להיות בגובה העיניים כאשר עומדים מול התמונה. לא פעם יש נטייה לתלות תמונות גבוה מדי והדבר יוצר מראה לא הרמוני. תהליך הום סטיילינג יסייע לכם לתלות תמונות בגובה המתאים בכל חלל על מנת שהן ישתלבו בחלל בצורה הרמונית.


מיקוד של האלמנט המרכזי בעיצוב

אחד הדברים החשובים ביותר בהום סטיילינג הוא להכניס נקודת מיקוד לכל חדר שמעצבים. מדובר על אלמנט עיצובי בולט כגון: תמונה צבעונית, רהיט בולט או אפילו תאורה מיוחדת שסביבם מעצבים את כל החדר. האלמנטים המרכזיים בעיצוב כל חלל ימשכו את המיקוד של כל מי שנכנס לחדר. חשוב כמובן לבחור את האלמנט בצורה נכונה וחכמה בהתאם לאופי החלל, האווירה שמעוניינים ליצור בו ועוד.


שמירה על פרופורציות

חשוב מאוד לשמור על פרופורציות בכל חלל על מנת שהוא לא יראה עמוס מדי או ריק מדי. בשלב הראשון של שמירה על פרופורציות חשוב לשקול את היחס בין הפריטים בחלל וכן את המרחב שמכיל את הפריטים השונים. חשוב לזכור כי החדר נראה ומרגיש נכון כאשר הפרופורציות טובות. אם לא תהיה פרופורציה בחדר הוא לא ירגיש כמו חלל נעים ומזמין.


תאורה

בעבר, תאורה הייתה דבר פונקציונאלי בלבד והיא הייתה נבחרת בהתאם לכמות האור הנדרשת בכל חדר בבית, אולם, כיום כבר ידוע כי תאורה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב פנים. היא אחראית על יצירת אווירה בכל חדר וכן, עליה להשתלב בחלל גם מבחינה דקורטיבית ועל כן, חשוב מאוד לתכנן תאורה לכל חלל בצורה המדויקת והטובה ביותר. ניתן לשלב כמה סוגי מנורות בחלל, בהתאם לסגנון העיצוב, בהתאם לכמה אור נדרש בחלל, מבחינת צבע האור שכדאי לבחור ועוד.


יצירתיות

בסופו של דבר הום סטיילינג מוצלח יתבסס על הכישרון ועל היצירתיות של מעצבת פנים הנבחרת עבור התהליך. חשוב לבחור מעצבת פנים שידוע כי היא לא מעצבת בצורה סטנדרטית וכי היא יוצאת מהקופסא לא מעט בעיצוביה וכך בעצם מעניקה לכל חלל שהיא מעצבת את המראה הטוב והמרשים ביותר.




bottom of page